torsdag, maj 18, 2006

Ensam hemma

Jag är ensam hemma för första gången på snart tre år, ja jag har ju varit ensam dagtid men inte flera dagar. Patrik och Saga har åkt till Falkenberg idag och blir borta till söndag eftermiddag.
OK, jag är lite småsjuk med feber och halsont men jag ska nog kunna njuta lite av tystnaden. Fast jag saknar dom massor också. Det är så ovant att sova ensam inte höra några andetag brevid en, för er som inte vet så bor vi i en tvåa så Saga delar sovrum med oss. Ingen pillar på mig på armarna för hon är trött och vill goa. Saga har ringt mig två gånger idag och det enda hon säger är Mamma är hemma, jag tror hon ringer för att försäkra sig om att jag är hemma och inte är borta, hon är så go.
Annars har hon säkert jättekul och leker med sina två kusiner som också är där med sin mamma. Ska bli spännande att höra hur det gått när föräldrarna ska måla hus och barnen leka med farmor/mormor. Med tanke på Sagas målar glädje kan det nog bli svårt att hålla henne borta från färgburkarna.
Nu ska jag ta och sova lite så jag orkar städa här hemma imorgon man får ju passa på när det inte är någon tillstökare hemma (om man inte räknar mig då...fast jag kan ju städa upp efter mig).

2 kommentarer :

Anonym sa...

Du hade säkert en härlig helg för dig själv, hoppas jag iaf och att du fick scrappat mycket. :)

teres sa...

Härligt med egentid :)! Tog dig på orden (på scrappiz) och la till dig i mina länkar!