måndag, december 18, 2006

Ont i halsen

Varför ska man bli sjuk veckan innan jul? Sambon och Saga har varit sjuka till och från (mest till iaf på sambon) i två veckor men allt såg ljust ut för mig iaf när det gäller förkyldning men idag har jag så ont i halsen att jag mest lever på varma drycker. Håller tummarna för att jag ska friska på mig snart och att jag slipper vara sjuk till jul.
Annars har det gått troll i vårat kök bland dom dyrare prylarna, för en månad sen pajjade fläkten över spisen ok, köpte en ny i förra veckan samma när vi hittade en billig, kände att vi fick ta det ekonomiska alternativet före det estetiska just nu eftersom bara några dagar tidigare gav kylskåpet upp, det är inställt på max temperatur och fryser allt vi ställer in. Jättebra med en december månad som var mild och höll kylskåpstemp ute, vi kan ju alltid ställa ut sakerna där i väntan på reparatören som kommer på onsdag...vad händer då jo kung Bore måste ha vaknat till och sett till att vi nu har minus grader ute, var ska vi nu har mjölken det fryser ju vart vi ställer den. Andas lugnt det är bara två dagar kvar tills dom kommer och kollar på kylen *håller tummarna* för att det ska vara något som inte kostar skjortan att laga vore roligt att få lite pengar kvar.

Nog klagat, lite om vårat liv i övrigt jag fyllde år förra tisdagen och fick en ny mobiltelefon av sambon och Saga en Nokia N73 med 3,1 megapixel kamera, jag har faktiskt inte haft någon kamera i mobilen tidigare så bara det.
Onsdag Lucia firande på dagis och en mamma med mega panikattack ingen roligt kombination men tack vare mina föräldrar så klarade jag av (efter att ha varit på väg därifrån) att titta på lussetåget som vår lilla mörkrädda dam naturligtvis inte ville deltaga i utan hon satt fast förankrad i mitt knä.

Inga kommentarer :