tisdag, juli 03, 2007

Sommarlov

Ja inte jag då men Sagan är nu ledig i fem veckor från dagis, det är fem veckors väntan för damen då hon fått reda på att hon fyller 4 år dagen efter att dagis börjar igen. Det är inte lätt att vänta på att fylla år särskilt inte när man önskar sig nästan allt i leksakskatalogen, alla böcker man ser och filmer i mängder. Vår prinsessa börjar tuffa till sig när det gäller intressen också, hon satt och läste Ellos katalogen här om dagen och utöver alla rosa kläder som hon vill ha så stod även spindelmannen kalsonger(!?) och tröja på önskelistan och så självklart piratkläder det är allt som har döskallar på sig. Det är iaf skönt att hon kan tänka sig kläder som inte är typiska tjejkläder för ett par månader sedan kunde hon knappt titta på killkläder.
Jag jobbar på att uppdatera hennes önskelista och har gjort en urrensning det kommer att fyllas på vartefter jag (och Saga) kommer på nya saker.

Vad gör vi om dagarna då, i fredags var mina föräldrar här och hälsade på det är alltid skoj, lördag em och kväll var vi hos P´s bror på födelsedags grillning trevligt trevligt och vi klarade oss ifrån regnet vi fick faktiskt till och med se solen.
Söndag bestod av bullbak, tvätt och ett snabb besök av P´s bror och dotter som kom och lämnade saker vi glömt så vi bjöd på middag.

Igår var vi lite sega det har blivit sent för fröken hela helgen så vi tog det lugnt på förmiddagen och eftermiddagen satt vi på balkongen och spelade spel. Saga fick innebandy klubbor också så nu spelas det bandy här.
Idag har vi bakat kakor och myst på balkongen, P har jobbat hela dagen han börjar inte semestern på riktigt förens nästa vecka så det är Saga och jag och vi fyller skåpen med kalas mums inför alla frökens kalas i augusti.

I helgen var det cybercrop på pyssel.net och jag hann med två bidrag under den annars så fulla helgen, jag vann inget men här kommer iaf mina alster (en LO och ett kort)


2 kommentarer :

lillasara sa...

Åh, härliga crop-bidrag!

Ja, 070707 vore ju ett ganska coolt födelesedatum, men jag är faktiskt ganska nöjd med att gå här och vänta... Lite som dagen före julafton hela tiden! ;)

Ullis sa...

Kanonfina!!
tack för grattiset! :-D