söndag, mars 30, 2008

Lite vardagssnack

Det var länge sedan jag uppdaterade med något annat än LOs och kort mycket beror det på att jag slutat lägga upp "rena" foton här det gör jag på bilddagboken.se lösenordet får ni kontakta mig för att få skberg[snabela]hotmail.com är adressen.
Påsken firade vi i Nyköping och Jönåker bus med kusinerna för Sagas del och brorsbarns mys för min del, önskar vi träffade dom oftare (även om Sagas språk försämras temporärt när vi träffat kusinerna som är yngre) snö fick vi här i Sthlm och i Jönåker men ingen i Nyköping vi åkte ifrån decimeter djup snö och strax efter Södertälje var det knappt en snöflinga.

Vi kom hem på söndag eftermiddag vilket nog var tur med tanke på div olyckor på E4 som man läst om i tidningen gillar inte bilköer. Måndagen innebar utflykt till Vasa museet för Patrik och Saga och det var en succé Saga har pratat om och ritat Vasa nu hela veckan mest funderar hon på vinden som blåste så Vasa sjönk, vi har en bok som Patrik hade som barn som vi läst flera ggr senaste veckan.

På bokfronten är det kapitellböcker för hela slanten ja förutom Vasa boken då, jag började för en månad sen att föra in kapitellbok vid nattning och sen dess har vi läst 5 böcker och börjar imorgon på ny igen. Känner så igen mig i hennes nej inte sluta nu protester när det är spännande vilket gör att det är lite svårt att sluta läsa vi vill båda veta hur det går sen. Någon som läst Spiderwick (heter dom va) böckerna, vilken ålder passar dom för Saga vill läsa dom men jag har ingen aning om hur dom är och hon är ju bara 4½ ja dom är ju inte så dyra så man kan ju köpa första boken och prova funkar det inte kan man ju vänta.

Idag tillbringade vi dagen på balkongen ja iaf några timmar med rensning och plockande, jag längtar faktiskt tills jag får fixa till den för sommaren men jag tror det är lite för tidigt.

Nu ropar sängen på mig, så det är nog dags att gå och krama kudden.

Inga kommentarer :