onsdag, juni 20, 2012

Miljökapitalisterna - Carl Hall

Bild och baksidetext kommer från boktipset.se

Miljökapitalisterna är de svenska entreprenörer som tjänar miljardbelopp och samtidigt räddar vår planet. De har tidigt sett att det vi kallar miljöproblem också är världshistoriens största affärsmöjlighet. I den här boken får du läsa om deras historier och vad som gjort dem framgångsrika.

Läs mer
Boken beskriver också de tio stora trender som kommer att förändra hur vi bor, hur vi konsumerar och hur vi gör affärer. De som positionerar sig rätt inför dessa trender kommer vara framtidens framgångssagor, framtidens miljardärer.
Boken innehåller även handfasta råd kring hur du själv kan dra nytta av världens största affärsmöjlighet. Hur du blir en miljöentreprenör, inriktar din karriär på miljökapitalism eller hur du investerar dina sparpengar för att få högre avkastning än andra. Du får i boken också veta vad svenska politiker borde göra för att göra Sverige till den ledande miljökapitalistiska nationen.

Om författarna
Carl Hall är tidigare serieentreprenör och arbetar idag med att investera i miljökapitalistiska företag.

Betyg:
 Jag blev glatt överraskad när jag började läsa boken, den var skriven på ett lättsamt sätt som till och med fick mig intresserad trots att det handlade en del om ekonomi och sånt. Miljöbiten är det som intresserar mig mest ekonomibiten är intressant men lockar inte mig. Jag vill veta vad man kan göra för miljön och även om det i första hand riktar sig till företagare så får man idéer av att läsa boken. Tänkvärd bok som tar upp många nyheter för mig när vi kommer till miljöfrågorna.

Inga kommentarer :