lördag, september 30, 2006

En liten terrorist

Det är vad jag har här hemma tror jag efter en jättebra eftermiddag och kväll när Saga och jag la pärlplattor och myste framför tv:n, till och med nattningen gick smärtfritt igår även om hon somnade sent. Men vakna kl. 5.30 och skrika och gråta för hon vill ligga i soffan det är elakt mot den stackars modern som tillsist gav upp i förhoppning att få sova lite till och knallade ut till soffan med den skrikande dottern och vad händer...jo barnet somnar och mamman kan inte somna om så här sitter jag nu två nästan tre timmar senare och är jättetrött men kan inte sova, tror jag ska lägga mig och försöka igen kanske kan jag somna en timme eller så innan Saga tycker det är morgon och vill upp och leka.

1 kommentar :

Sanna F sa...

Ja det är typiskt att de vaknar supertidigt när det är helg...
Mina 2 äldsta vaknade runt 6. - fast de smög upp och satte på tvn själva så jag kunde i allafall ligga kvar en stund och ta det lugnt. VARFÖR är de inte lika pigga i veckorna när de MÅSTE gå upp tidigt och gå till skolan?? ; )