onsdag, oktober 10, 2007

Ska det vara 4 eller 40 år?

Ja ibland undrar jag över Sagas ålder som i morse när jag skulle sätta på Dora på tvn var det fyran som gick på först och där visades vädret och den unga damen skriker när jag byter kanal -"Ja vill inte se Dora jag vill se vädret", kan ju säga att det inte är första gången hon velat se vädret utan hon kan avbryta lekar och springa till tvn om hon hör att det är väder på g.
Idag lyckades ju väderpresentatören med en tio poängare i hennes ögon eller öron hon hörde det magiska ordet snö och såg att det var här i närheten (ja hon vet var vi bor på kartan) det skulle bli snö imorgon nu kommer hon studsa ur sängen när hon vaknar imorgon och kolla om det finns snö ute och finns det inte det blir hon antagligen super deppig. Jag har sagt det förr men hon älskar snö och berättar mer än gärna att hon saknar snö och vill åka pulka.

2 kommentarer :

Pihlina sa...

Men gullpluttan!
Jag kan dock förstå hennes intresse för vädret. Det är ju rätt spännande med den där stora kartan med en massa moln och solar och grejer på.... dessutom så pratar ju faktiskt vädertanterna/gubbarna om sånt som barn förstår, fast på ett vuxet sätt. Sånt tror jag har enorm dragningskraft.

Elina sa...

Knasiga unge! Snö är blött och kallt juuu!