tisdag, september 01, 2009

Sjuk dotter

Lilla S har drabbats av terminens första förkylning, hon snorar och har feber så vi spenderar vår tid med att titta på disney channel och nickelodeon...Winx club och Hannah Montana ska ses dagligen. Skyller Winx Club på lilla S kusin A som är tokig i den serien. Vi spelar spel både gamla hedliga sällskapsspel som Lotto, memory, Vem där? och Blokus och dataspel, dottern rekomenderar spelsidan Girls go Games där finns massor med spel som passar från c:a 6 år är man yngre så får nog vuxna vara med och besluta om spelen passa barnet i fråga. Lilla S gillar framförallt omsorgsspel, hästspel och välja kläder spel.

Vad händer annars jag har börjat plugga på distans via internet, efter att äntligen fått bekräftat från försäkringskassan att det är ok.Nu är jag alltså student på Umeå universitet kursen Barns språk- och talutveckling, 15 hp Så nu måste jag hitta ett barn som passar in på beskrivningen: "Barnet bör vara högst tre år gammalt, men gärna yngre. Barnet bör ha börjat med tvåordssatser, vilket innebär lägst c:a 18 månader. Du kan även välja ett barn med försenad utveckling, som då alltså kan vara äldre än tre år, men även i sådana fall bär barnet ha börjat med tvåordssatser". Funderar stark på brorssonen han är 2½ så han passar bra annars får jag låna vännen A´s son som precis fyllt 2. Sks fundera på det, måste kunna låna barnet i fråga i c:a 30 min för dialog inspelning innan den 27/9 då uppgift ett ska vara inlämnad.
Gillar att vara student hemifrån iaf än så länge vi får väl se hur det blir när allt kommit igång på riktigt men än så länge är det skoj att leta kurs litteratur ock sånt har lyckats hitta några fynd begaganat och bokat några alån på bibblan.
Tavlan till Lilla S är klar ska visa bild sen.

Annars är ångesten inne i en jobbig period just nu lyckades hämta 3 av 5 dagar förra veckan men fredagen hade ja små ångest och oroskänslor hela dagen och så har det varit några dagar nu + huvudvärk inget skoj alls särskilt inte när det varit så pass bra på sista tiden. Har ju till och med åkt buss till och från badstranden ok det var typ bara 2 hållplatser och 5 minuter men det är framgång. Fick tid hos terapin imorgon, fick lappen idag så jag var tyvärr tvungen att boka av, P jobbar, lilla S är sjuk så det var inget annat val så här i influensatider får man ingen barnvakt bara så där och P måste jag ha med för att ta mig till terapin, hoppas på en ny tid snart, behöver peppningen som terapin hos Y brukar ge.

2 kommentarer :

Vesnas vardag sa...

Låter som att ni har fullt upp nu.
Krya på er och hoppas du ska må bättre snart.
Grattis till studierna med. Kul. Hoppas du får till det med att finna rätt barn. Synd att L är lite för liten. och så pratar han knappt. ;D Ses. Kramar Vesna

Sara sa...

Min dotter brukar spela hästspel på panfu!

Det tycker hon e skoj... =D