tisdag, januari 31, 2012

Gustavs grabb - Leif GW Persson

 Bild och text lånad från Boktipset

"Mycket läsvärd. Tät och skarp och levande." Aftonbladet "Tillhör stilistiskt sett det bästa han någonsin skrivit."Norrköpings tidningar "Och om nu detta är sant, att romanen om Madame Bovary i själva verket var Flauberts självbiografi, så är denna berättelse om min egen klassresa en roman om mitt liv och eftersom jag ännu en gång är fri att välja är det i vart fall ett sätt för mig att återförsäkra mig i min roll som författare, trots att det mesta som står här säkert är sant. Vad det nu spelar för roll, den här gången." Ur inledningen av Gustavs grabb -- en roman om min klassresa. 
Mitt betyg: 



Jag tyckte boken var bra under uppväxt åren men sen när arbetslivet skulle beskrivas tyckte jag boken tappade en hel del, det var inte intressant skrivet längre. Vet inte om jag hade för höga förväntningar av boken efter att ha läst så mycket gott om den eller om det helt enkelt inte var en bok som var skriven på ett sätt som passar mig.

Inga kommentarer :