torsdag, januari 25, 2007

Jag har tråkigt

Saga sover (vilken är bra när klockan är 22 men hela veckan har hon somnat ungefär halvvägs in i Bolibompa och det är inte så roligt) och Patrik är iväg och spelar poker. Jag vill scrappa men har ingen inspiration alls, alla foton är tråkiga just nu känns det som men det är nog det att jag inte har några idéer som är problemet egentligen, jag har ju massor med foton...
Saga har skaffat nya kompisar på dagis, från att ha lekt med alla och framför allt killarna så låter det numer som följer här hemma. Jag kan inte leka med E, E och L för dom är killar och jag kan inte leka med killarna. Jag leker bara med M och A. Samtidigt blev hon jätteglad av att bli hembjuden till E och leka bara dom två, jag undrar jag om det inte är så att M och A som är ett år äldre har sagt att man inte ska leka med killarna.
Dagis består enligt Saga av småbarnen och storbarnen och småbarnen är också förbjudet att leka med så favoriterna bland de yngsta barnen hör inte till gruppen småbarn utan till storbarnen fast dom är yngst av dom alla.
Tänk vad mycket tankar som måste gå igenom hennes hjärna just nu om vad som är ok och inte i kompis sammanhang.

Inga kommentarer :