fredag, januari 26, 2007

Mat funderingar

Igår åt vi fiskpinnar efter en veckas tjat från Saga och det blev en succé jag lyckades till och med få till filsås som föll henne i smaken. Det är inte lätt att klara matkraven när maten ska smaka som på dagis.
Jag frågade senare vad hon ville ha för mat idag och svaret blev...
-"Inte fiskpinnar" (nej det åt vi ju idag så det var ju bra att vi inte behöver äta det igen)
-"Jag vet inte riktigt vad jag vill ha för mat imorgon"
Är hon inte för gullig.
Jag tycker verkligen att det är så roligt med hennes språk utveckling det senaste året hon var lite sen i starten men nu formligen sprutar hon ut roligheter, funderingar och komentarer man inte alls förväntat sig och det är så roligt, även om hennes jämnställdhets funderingar inte riktigt går stick i stäv med vad vi tror på här hemma.

Inga kommentarer :