fredag, maj 08, 2009

Åh vad tiden springer iväg

Tiden rusar och jag hinner inte med, ja så känns det när blev min bebis en stor blivande skoltjej? Nu i veckan var vi på första besöket i förskoleklassen, jag trodde vi skulle få vara med men vi fick lämna våra små hos pedagogerna och gå och lyssna på information om hur skolans verksamhet fungerar och annat bra att veta. Som alltid ska det gnällas över något och det diskuterades lunchen och lunchtider, jag fattar inte att man måste klaga på allt redan innan det börjar. Hur ska våra barn hinna äta klart på 30 min, tror dom sällan sitter i 30 min på dagis eller hemma och äter var tillslut tvungen att säga ifrån (jobbig blev jag säkert men när 10-15 pers. sitter och klagar och en person ska förklara läget för 100 gången så tröttnade jag undrar ibland varifrån det modet kommer för det är inte den person som jag är)

Idag har vi varit på föräldrasamtal på litens dagis. Allt går bra och hon har blivit en social, utåtriktad, pratglad unge som numer även pratar med personalen. Lite av en ledare som leder gruppen på ett positivt sätt. Andra barn dras till henne och vill leka med henne sa dom och vi mindes det allra första föräldrasamtalet som vi hade på första dagiset hon gick på där sa dom detsamma. Det gör mig glad att hon är en bra ledare som inte bossar dom andra.

Vår lilla dam blommade ut efter att ett barn slutade på förskolan förra sommaren och nu vågar hon vara den hon är och leka med alla barn oavsett kön.

Med vovve vaktandet går det toppen R är en underbar go hund och S är lyrisk det är ju nästan som ha en egen hund även om en egen chiuhuahua (stavas det så) står överst på hennes önskelista före alla instrument, spel, coola kläder, barbiesaker och kickbiken. Det börjar bli dags att uppdatera önskelistan hennes men den kommer bli så lång så jag fasar för uppdraget.


Det var en liten uppdatering från mig avslutar med lite påskskapelser som jag gjorde till skrotboken


Ett altrat påskägg, gillar själv det här mer än det jag gjorde till påskcropen på pyssel.net men det gick ju inte att delta med ett redan gjort och visat ägg så jag fick altra ett till


Påsken i pastell hette artikeln denna layout var med i.

Credits to CintiaCafé for the digital-kit "Happy Easter"


Sen var påsken färgglad och sprakande (mina älsklingsfärger passar bra här)

Credits to Sarahh for the digital-kit Happy easter eastermania

1 kommentar :

Carina sa...

Gillar ägget jättemycket...