söndag, juni 15, 2014

Beautiful creatures, svåra val - Kami Garcia och Margaret Stohl

Bild och baksidetext från boktipset.se
Succén fortsätter!

En förbannelse, ett val, två öden ? Sedan Ethan mötte den mystiska tjejen Lena med det mörka håret och de gröna ögonen, har ingenting varit sig likt. Mellan Ethan och Lena slår det gnistor. Men Lena hör till en hemlig och mörk värld av magi.
Ethans och Lenas kärlek är starkare än deras omgivning förstår. Men efter en svår förlust drar sig Lena undan. Kan de klara av alla motgångar? Deras kärlek har ett pris ?
Beautiful Creatures - Svåra val, magiska hemligheter är andra delen i en serie av fyra. Boken är en internationell succé och har sålts till 35 länder.

Mitt betyg:
 Det är något med boken som lockar och drar så jag läser den men samtidigt så får jag inga bestående känslor när jag läst i den, den stannar liksom inte kvar i mina tankar när jag läst färdigt jag vet inte vad det beror på men första boken hade mer tilltalande handling jag kommer antagligen läsa de följande två böckerna också och förhoppningsvis är det bara en svacka i denna bok och dom nästa är bättre igen.

Kami Garcias hemsida
Margaret Stohls hemsida

Inga kommentarer :