tisdag, september 04, 2012

Vinter på Berättargränd - Erika Olofsson Liljedahl

Bild och baksidestext från Boktipset.se

Det är vinter på Berättargränd och snön börjar falla över den lilla gatan med de märkliga husen. William ser fram emot ett långt vinterlov med massor av tid för att läsa när konstiga saker börjar hända.

En okänd flicka dyker upp utanför hans hus en kulen kväll och otäcka tjut ekar i natten. Utan att någon märker det sker en magisk förändring i skogen kring Berättargränd. Snart befinner sig William i ett skrämmande och overkligt äventyr som han aldrig kunnat drömma om.

Vinter på Berättargränd är en spännande berättelse om mod och vänskap där fantasin vinner över verkligheten.

Betyg:
En barnbok som riktar sig till barn i 7-12 årsåldern som jag lånade på biblioteket enbart för att jag gillade titel och omslag. Boken var dessutom så bra som jag trodde en spännande historia som jag rekommenderar till alla barn killar som tjejer. Dröm er bort en stund och följ med William på ett overkligt äventyr.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Sommar på Berättargränd har precis också kommit! Vet inte om den finns på biblioteken ännu men jag skaffade min från adLibris. Den är nästan ännu bättre än ettan!
/Mvh Katta

Sofia sa...

Åh den ska jag leta efter, har fått dottern att börja med Vintern och hon verkar gilla den hon med :)