lördag, september 01, 2012

Angelas dotter - Kristin Hannah

Bild och baksidetext kommer från Boktipset.se
Angela Malone är yngst av tre systrar och har alltid varit familjens "prinsessa", säker på att livet skulle vara en dans på rosor. Hon mötte tidigt sin stora kärlek Conlan, de gifte sig, fick intressanta, välavlönade jobb och levde ett utåtriktat storstadsliv i Seattle. Men inga barn. Angela försökte desperat att bli gravid, men fick flera missfall. Så äntligen föddes lilla Sophia, men efter några dagar orkade inte hennes hjärta, och barnkammaren stod åter tom.
     Nu är Angela trettioåtta år och hennes äktenskap har inte klarat påfrestningarna. Efter skilsmässan återvänder hon till sin livliga familj med en trygg mamma och systrarna med var sin stor barnaskara. Hon flyttar in i ett litet hus vid havet och börjar arbeta i familjens italienska restaurang. Så småningom börjar livet se ljust ut igen och hon återser den man som en gång väckte hennes kärlek. Men så möter hon en ung flicka som kommer att förändra hennes liv?

Mitt betyg:
 Nu blev ni förvånade va en trea trodde inte själv att det skulle bli en trea på Kristins bok men den känns lite för förutsägbar någonstans förstår man hela tiden vad som komma skall, jag vet inte om det är för att jag läst för många böcker av samma författare på raken som gör det eller om detta var en av Kristins sämre böcker svårt att säga. Jag ångrar inte att jag läste boken men fastnade inte på samma sätt som jag brukar och jag tror inte jag grät en enda gång när jag läste denna och minst en gång brukar man behöva torka tårarna när man läser hennes böcker.

Inga kommentarer :